Over ons

De Academie voor Onderwijs en Gezondheid is een ontwikkelplek voor iedereen die werkzaam is binnen het onderwijs en of binnen de gezondheidszorg. Wij bieden trainingen, opleidingen, workshops en delen kennis en inspiratie. Deze kennis en inspiratie gaan over thema’s die bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen en volwassenen. Dit doen we vanuit contact en plezier, waarbij iedereen zich welkom voelt en in zijn eigen waarde gelaten wordt.

De Academie voor Onderwijs en Gezondheid
Waar je samen probeert en leert!

Onze trainers en opleiders:

Frans Koornberg

Mijn naam is Frans Koornberg, getrouwd met Christine en vader van Faya, Janniek en Mila. Daarnaast ben ik praktijkhouder van Intraverte en heb ik een achtergrond als kinderoefentherapeut, psychomotorisch therapeuten ben ik EMDR practitioner.

Bewegen, veranderen en ondernemen zijn mijn passies, waarbij ik vanuit verbinding op zoek ga naar je eigen kracht. Vanuit mijn opleidingen combineer ik kennis van bewegen met kennis van de psyche. Binnen de Academie (bij Positief Onderwijs) neem ik je mee in de kunst van het kindgesprek en gaan we op zoek naar het herkennen van het niet uitgesprokene en leiden we kinderen naar eigen regie. Inzicht in jezelf maakt je weerbaar en flexibiliteit maakt dat je lekker in je vel zit. En dat is wat ik alle kinderen van Nederland toe wens.

Want wanneer je lekker in je vel zit, ben je in staat de grootste uitdagingen aan te gaan.

Ingrid Bunnik

Hi! Mijn naam is Ingrid Bunnik. Van oorsprong ben ik Oefentherapeut en dit vak heb ik 35 jaar geleden gekozen omdat ik geloof dat we door oefenen onszelf van alles kunnen aanleren. De manier waarop we het gemakkelijkst en het meest duurzaam leren, is bij iedereen anders; we zijn allemaal uniek. En daarnaast zijn er overeenkomsten die voor ons allemaal gelden. De belangrijkste voor mij is wel dat leren het beste werkt vanuit ontspanning en plezier . Dit is verbonden met nieuwsgierig zijn en een heleboel ervaring op doen om daar steeds het meest passende van in te zetten.

Zo heb ik in mijn leven ook van alles ervaren wat nu (en later) bruikbaar is. Ik houd van bewegen en het liefst in de natuur. Met mijn gezin (man en 2 bijna zelfstandige dochters) woon ik in het bos vlak bij de hei. En op de hei zijn al vele ideeën al wandelend en fietsend ontstaan en uitgewerkt. Van wat ik buiten tegenkom maak ik graag beelden; een schilderij, een tekening of iets van hout of ander materiaal. Lekker met mijn handen bezig zijn is een mooie tegenhanger voor mijn ietwat chaotisch hoofd dat continue ideeën genereert. Mijn werk is een gemengd palet waar ik veel van mijn ideeën en ervaringen in kwijt kan: begeleiden van kinderen met hulpvragen op sociaal emotioneel gebied, volwassenen met vragen rondom omgaan met spanning en emotie, ontwikkelen en geven van lesmodules voor de Academie voor Onderwijs en Gezondheid, begeleiden van studenten met afstudeeropdrachten, als externe assessor op de Hogeschool van Amsterdam in het afronden van de praktijkstage en onderzoeken. Intussen ben ik zelf in ontwikkeling en blijf ik mij verwonderen hoe het menselijk lichaam, de natuur, en de wisselwerking tussen mensen werkt.

Koos Stienstra

In de eerste plaats ben ik sinds 1998 getrouwd met Inger én vader van drie kinderen. Mijn missie is om te doen wat écht nodig is. Werk dat ertoe doet: zinvol voor organisaties, betekenisvol voor individuen. Als directeur van Intraverte en Intraverte Reset ben ik verantwoordelijk voor een landelijke zorgpraktijk waar kinderen en hun ouders terecht kunnen met sensomotorische en sociaal emotionele hulpvragen. We bieden laagdrempelige zorg en werken nauw samen met leerkrachten en ib-ers op ruim 100 basisscholen. Kennis delen staat hoog in ons vaandel.

Vanuit mijn studieachtergrond – economie, taal en religie – heb ik ontwikkelprogramma’s opgezet voor vele organisaties (banken, spoorwegen, belastingdienst, landbouworganisaties en onderwijsorganisaties). Ik werd daarin voortdurend geconsulteerd om de verbinding te leggen tussen economische noodzaak en individuele betekenis.

In mijn opleiding verdiepte ik me ooit in geld (economie) en God (vergelijkende Literatuur- en Godsdienstwetenschappen). De combinatie van deze twee invalshoeken geeft verrassende input in een coachingtraject. Geld en God (zingeving, waarom doe ik wat ik doe, wat zou ik ten diepste willen) zijn daarbij twee cruciale ijkpunten die beide voldoende ruimte en aandacht nodig hebben. Voor ieder geldt dat hij of zij daar een eigen mix voor heeft die bovendien in de loop van de tijd kan veranderen.

Binnen de Academie kijk ik uit naar het begeleiden van zinvolle trajecten, trainingen, workshops en opleidingen, waar we samen proberen en samen (verder) leren.

Joyce Vervoort

Hoi, mijn naam is Joyce Vervoort. In het dagelijks leven ben ik moeder van een puber-tweeling, waar ik veel inspiratie uithaal voor mijzelf en hoe ik met anderen om wil gaan.

Ik werk nu ruim 30 jaar als kinderoefentherapeut in de zorg en het onderwijs, waardoor ik op beide gebieden veel kennis en ervaring heb opgedaan. Daarnaast heb ik mij verdiept in sensorische integratie, visuele leerstijl, communicatietechnieken (NLP), coaching en zingeving.

De drijfveer van mijn werk ligt in de interesse om te kijken achter het gedrag van een kind, een leerkracht en of een ouder. Om van daaruit te zoeken naar wat er nodig is om weer volledig tot bloei te komen.

Als mensen mij omschrijven hoor ik vaak de termen enthousiast en verbindend. Na 30 jaar werkervaring vind ik het een mooie stap om mijn kennis en ervaring te delen. Om anderen en mijzelf te inspireren om anders naar jezelf en de ander te kijken om zo ieders potentieel te doen groeien. Daarom vind ik het een verrijking om bij de opleiding Gedrag en beweging de rol als trainer te vervullen en workshops te geven. Om zo een brug te slaan tussen de zorg en het onderwijs, kijkend naar de totaliteit van een persoon en een systeem. Ik ontmoet jullie graag in een van de trainingen.

Elke van den Bosch

Mijn naam is Elke van den Bosch, ik ben getrouwd en moeder van drie kinderen. Ik ben werkzaam als kinderoefentherapeut, coach en als trainer van de opleiding Gedrag in beweging binnen de Academie voor Onderwijs en Gezondheid.

Ik heb mij als kinderoefentherapeut verdiept in sensorische integratie, prikkelverwerking, reflexen, kijkend vanuit de totaalontwikkeling van het kind en het vroeg signaleren van leer- en gedragsproblemen. Ieder kind is uniek en zou alle kansen moeten krijgen om zich optimaal te ontwikkelen. Door kennis en inzichten te delen over leer- en gedragsproblemen bij kinderen en goed te kijken wat de oorzaak hiervan is, kunnen we kijken welke ontwikkel- en onderwijsbehoeften het kind hierin nodig heeft. Het is mooi dat er een brug is om zorg en onderwijs met elkaar te verbinden en hierin elkaars expertise te versterken.

Leuk om elkaar binnenkort te ontmoeten en elkaar te inspireren!

Ruth Kwakkel

Hoi, ik ben Ruth. Ik woon in het mooie Elburg en werk nu sinds 2016 bij Intraverte als kinderoefentherapeut. Het werken met kinderen vind ik uitdagend en inspirerend. De meeste dagen zijn anders en ik kan mijn creativiteit er goed in kwijt! Daarnaast ben ik het liefst buiten in de natuur en kan ik met name genieten van mooie landschappen en vogels.

Binnen de Academie mag ik module 5 geven. Hierbij vind ik het vooral belangrijk om samen na te denken hoe we opgedane kennis kunnen overdragen aan anderen die we tegen komen tijdens het werken.

Myrthe de Bruijn

Mijn naam is Myrthe. Ik woon in de gezellige binnenstad van Harderwijk en werk sinds 2016 als kinderoefentherapeut bij Intraverte. In mijn vrije tijd sta ik meerdere malen per week in het volleybalveld, ben ik fanatiek aanwezig tijdens spelletjesavonden en ga ik graag de natuur in. Al deze facetten van mijn vrije tijd vind ik ook iedere dag terug in mijn werk. Leren lukt tenslotte het best vanuit ontspanning en plezier! Het is een feestje om de kinderen via sport/ spel/ bewegen in de ervaring te zetten en met elkaar te kijken naar de totaalontwikkeling van het kind om vanuit daar verder groeien.

Binnen mijn werk streef ik ernaar om achter het gedrag van een kind te kijken. Door kennis te delen met elkaar en te zoeken naar het achterliggende kunnen we kijken welke ontwikkelbehoefte het kind heeft. Kinderen samen met ouders weer in hun eigen kracht zetten, vind ik het mooiste wat er is.

Ik kijk er naar uit om jullie te ontmoeten bij de opleiding Gedrag in beweging (module 5).